Møte for foreldre om utenforskap og ekskludering

Salto

SaLTo i Oslo vest regionen inviterer til dialogmøte om utenforskap og ekskludering. SaLTo er samarbeidsmodellen til Oslo kommune og Oslo politidistrikt for å forebygge kriminalitet og rusmisbruk blant barn og unge.
Målgruppe: Foreldre og pårørende til barn fra 6. klasse på barneskolen til 3. klasse på videregående skole
Tema: Kan våre holdninger til andre mennesker og hvordan vi håndterer de som er annerledes påvirke våre barn og unge? Kan negative og uønskede holdninger fra voksenverdenen materialisere seg i hatefulle ytringer og holdninger, og resultere i ekskludering av enkeltindivid og grupper i det virkelige liv og på nettet?

"Vi ønsker å gi foreldre kunnskap om hva utenforskap og ekskludering er, og hvordan vi som voksne kan møte barn og unge som føler seg utenfor. Målet er at foreldre skal føle seg motivert til handling", sier Sara Kløverød Adolphson, SaLTo-koordinator i Bydel Ullern.

Dato: Onsdag 29. november
Tid: 18:00-20:45