Skriftlig vurdering

Elever arbeider i klasserom. (Foto: Heidi M. Skjebstad)

Fredag 20. januar blir skriftlig halvårsvurderinger for høsthalvåret gjort tilgjengelig for den enkelte elev og foresatte. Halvårsvurderingen gjelder fagene i norsk, engelsk, matematikk og naturfag, samt sosial kompetanse, arbeidsvaner og orden. Halvårsvurderingen beskriver elevens kompetanse og gir råd for videre utvikling. Skolen ber alle foresatte om å gå igjennom den skriftlige halvårsvurderingen. Lærerne har lagt ned mye tid og arbeid i å gi elevene med foresatte kvalitativt gode tilbakemeldinger.

Halvårsvurderingen blir tilgjengelig i «It's learning». For å få tilgang kan foresatte logge seg på Its learning gjennom Portalen via skolens hjemmeside. Foresatte kan logge inn via ulike kodesystemer de allerede bruker (MinID, BankID o.l). Når innloggingen er fullført, finnes «It's learning»-ikonet under verktøy. Ved å trykke på ikonet åpner førstesiden seg, og foresatte har tilgang til alle sine barn som er elever ved skolen vår. Øverst på verktøylinjen i «It's learning» finnes det veiledningsmateriell for foresatte dersom det oppleves vanskelig å finne halvårsvurderingene. Veiledningsmateriellet består også av instruksjonsvideoer, som kan være til god hjelp når man skal finne frem.

Vi ønsker at du tar kontakt med skolen om dere skulle ha spørsmål eller ikke finne frem til vurderingen.