Sommerhilsen fra skolens ledelse

Sommerbilde

De eldste er klare for et nytt liv på ungdomstrinnet, mens førsteklasse skal bli andreklasse på Holmen skole. Vi takker dem alle sammen for tiden på Huseby.

Den årlige forestillingen fra syvende trinn er en tradisjon vi er stolte av på Huseby. Her kommer personlighetene fram og vi får se hvilket potensiale som fins hos den enkelte og hos gruppen som helhet. På en så stor skole som Huseby, betyr felles opplevelser og tradisjoner ekstra mye. Det er ikke så ofte vi klarer å samle alle elevene våre. Alle våre elever skal oppleve å ha et trygt og godt skolemiljø – og heldigvis har de aller fleste det.

Årets tydeliggjøring i lovverket er viktig og bra – her skal det umiddelbart tas på alvor og følges opp når noen melder fra! Vi har aktivitetsplikt og skal agere raskt. I år har vi implementert bruk av nettbrett på sjette trinn slik at hver elev har sitt nettbrett til bruk i undervisningen. Evaluering har vist at dette fungerer svært godt, og fra høsten utvides satsingen til å gjelde både sjette og sjuende trinn.

Skolens elever oppnår gode resultater – likevel vet vi at man ikke behøver å være dårlig for å bli bedre. Fra høsten av har skolen tre leselærere som skal bidra til å styrke elevenes grunnleggende lesekompetanse. Dette er et så viktig område, at vi må ha foreldrene med på innsatsen! Barna må rett og slett forså at arbeid nytter og må til. På minosloskole.no finnes skolens resultater – og vi oppfordrer til å ta turen innom denne siden. Vi minner også om at skriftlig vurdering av halvåret er publisert i It`s learning. Her legges det ned mye arbeid, og som forelder er det viktig at du leser vurderingene til eget barn.

Siste skoledag er torsdag 21. juni. Dagen starter med skolegårdsdans som også er en av våre viktige tradisjoner. Skoledagen avsluttes kl. 12.30. (Dette er elevenes avspasering for tider som er brukt i tillegg på turer, avslutninger og utflukter gjennom året) Ikke glem å lese med og for barna i sommer. Som forelder er du ditt barns aller viktigste leselærer!En varm takk til alle elever, lærere og foreldre for samarbeid og omsorg for Huseby skole dette skoleåret! Nyt sommerukene til vi ses igjen 20.08 – klokken 0830. Første trinn starter klokken 1200.

Hilsen Kathrine Wegge, Solveig Vartdal Karlsen, Lene Kvalsnes og Jonny Borgås