Huseby skoles musikkorps

Bilde av Huseby skolekorps

Vi spiller mange typer musikk. Du får egen spilletime hver uke med instruktør på ditt instrument. Vi har samspill på torsdager med dirigenter.

Du lærer å spille sammen med andre og får nye venner i alderen 8-19 år. Vi spiller på 17. mai, har konserter og drar på turer. Av og til er vi på stevne sammen med andre korps. To ganger i året har vi kjempestort loppemarked på skolen. Da er vi miljøhelter!

Om høsten får du som aspirant utdelt instrument. Du kan velge blant slagverk, trombone, tuba, kornett, fløyte og mange andre instrumenter. I korpset vårt får du utfordringer, oppfølging og opplevelser du vil ha stor glede av. Håper derfor å høre fra deg!

Kontaktperson er
Boye W. Berge, tlf: 97144262

Se også korpsets hjemmeside, www.husebyskolekorps.no

Norgesmesterskapet i marsjering for skolekorps 2018

Korpset retter en stor takk til sin nære samarbeidspartner H.M. Kongens Gardes 3. Gardekompani for alle hjelp og støtte på veien mot NM! Korpset gleder seg til videre samarbeid med Gardemusikken i årene fremover.

Norgesmesterskapet i marsjering for skolekorps 2018 - resultater Formasjonsmarsj:

1. plass: Huseby skoles musikkorps - hovedkorps 94 poeng

2. plass: Stabekk skoles musikkorps (Smågardistene) - hovedkorps 91 poeng

3. plass: Åsen skolekorps 88 poeng

Er det barn på Huseby Skole som kunne tenke seg å være med i Norges beste marsjeringskorps og jevnlig trene og opptre sammen med Gardemusikken, så ta kontakt med korpsets leder Boye W. Berge på telefon: 97144262 eller
e-post: boye.w.berge@gmail.com