Hovedseksjon

VFL - Vurdering for læring

elever baker
  • Alle elever vet hva som er målet for et arbeid
  • Alle vet hvordan de må arbeide for å nå målene
  • Alle har en læringspartner, og disse vurderer innsatsen sin sammen
  • Alle store oppgaver har tydelige mål. Disse har tydelige kriterier for hvordan det må arbeides for å nå målet
  • Elevene har hverandre som læringspartnere
  • Læringspartnere hjelper og støtter hverandre og gir konstruktive tilbakemeldinger
  • Lærer gir eleven kontinuerlige tilbakemeldinger på om sosiale og faglige mål er nådd

I utviklingssamtaler med foresatte, elev og lærer er de samme målene tema

Våre vurderingsverktøy

 

  • To stjerner ett ønske
  • VØL-skjema
  • Kode i døra
  • Tommel opp – tommel ned
  • Trafikklys
  • Læringspartner – tilbakemeldinger