Huseby skolekor

Huseby Skole er stolte over å ha sitt eget skolekor. Koret er flott tilbud til sangglade barn og har ca 80 medlemmer fra alle klassetrinn.

Koret ledes av en profesjonell dirigent og det er små og store arrangementer gjennom skoleåret.

Huseby Skolekor er delt opp i tre kor:

• Minikor: 1. trinn
  • Aspirantkor: 2.–3. trinn
  • Hovedkor: 4.–7. trinn

Korene øver en gang i uken etter skoletid. Tilbudet er ikke en del av AKS, men finner sted i AKS-tiden. Koret starter opp uken etter skolestart på høsten.

Mandag = kordag

• Minikoret (1. trinn): kl. 13.15–14.00
  • Aspirantkoret (2.–3. trinn): kl. 14.00–14.45
  • Hovedkoret (4.–7. trinn): kl. 14.45–15.30

Vår kordirigent

Vår kordirigent Nikoline Roarsdatter Christensen har en Bachelor i musikk og flere års erfaring fra barnekor, undervisning ved Art og musikkskoleundervisning. Nikoline er veldig klar for å spre sangglede til barna våre! Vår kordirigent Nikoline Roarsdatter Christensen fortsetter den gode jobben hun har gjort med koret!

🎤Hun har vært vikar en lengre periode foregående år og kjenner mange av barna allerede.
🎤Nikoline har en Bachelor i musikk og flere års erfaring fra barnekor, undervisning ved Art og musikkskoleundervisning, og hun er veldig klar for et nytt år fylt med sangglede for barna våre!

Det er skikkelig trøkk når koret vårt synger! Det er variasjon i sangene – noe for enhver smak. Korøvelsene er en fin stund der sangglede og samhold er i fokus.

Variert program

Huseby Skolekor har et variert program gjennom året. Vi arrangerer hentekonserter for Minikoret og Aspriantkoret. Hele koret har felles julekonsert og sommerkonsert der vi har med eget band og inviterer familie og venner til å komme og høre på! I tillegg er vi med på noen arrangementer i nærmiljøet. Vi synger også under flaggheisingen på skolen 17.mai og vi har konserter for Garden. Det arrangeres årlig overnattingstur for Hovedkoret og de kan også være med på korweekend i regi av Ung i kor.

Alle koristene får fine t-skjorter som skal brukes på de fleste konsertene og alle i Hovedkoret får i tillegg korets egen hettegenser.

Koret har et styre som består av korforeldre – fra alle trinn. Vi ønsker flere medlemmer til styret – særlig foreldre fra 4.klasse og oppover. I tillegg vil vi trenge bistand fra noen foreldre til de ulike arrangementene.

Kontingenten settes på årsmøtet og er for tiden 500 kr. Dersom kontingenten byr på økonomiske utfordringer har koret mulighet til å dekke denne for ditt barn. Ta kontakt! Alle skal ha den samme muligheten til å være med!

Velkommen til Huseby Skolekor! Vi håper å se DEG!

Kontaktinformasjon

For mer informasjon og innmelding, se skolekorets hjemmeside: https://www.husebyskolekor.no

E-postadr.: huseby.skolekor@gmail.com