Velkommen til førskoledag og foreldremøte på Huseby skole

Skolestart

Kjære deg som skal begynne på skolen vår i august 24. Og velkommen til dere som er foresatte til de nye elevene våre. For oss er dere like viktige alle sammen!

Onsdag 12.06 inviteres du som skal begynne på skolen til førskoledag. Her får du møte de andre barna som starter samtidig som deg. Kanskje kjenner du noen barn fra før, kanskje kjenner du ingen. Det som er sikkert, er at du vil bli godt kjent med mange barn når skolen starter i august. På førskoledagen møter du en av de fire lærerne som skal ha første klasse til høsten. Gjett om de gleder seg! Jeg tror de gleder seg mest av alle!

Førskoledagen er sånn

Oppmøte ved flaggstangen kl. 09.30: Du blir ropt opp og går sammen med en av lærerne og en gruppe elever til et av klasserommene som tilhører første klasse. Her har dere en skoletime sammen, før fadderne kommer og tar dere med ut for å leke i skolegården.
Ta med deg mat og drikke!

Foreldremøtet er sånn
Kl. 09.30: Dere som er foreldre og foresatte blir med til skolens matsal der rektor forteller dere litt om skolen og hvordan det er å være førsteklassing. Klassene som settes sammen er ikke klare før ved skolestart, så dagens førskoledag er ikke endelig klassesammensetning. Når møtet er over, kan dere prate litt og vente i matsalen, eller gå en tur. Barna hentes i skolegården ved gjerdet mellom E og F inngangen kl. 11.45. Husk å gi beskjed til læreren at dere har hentet.

Vi gleder oss til å bli kjent med dere alle sammen!

Hilsen Marianne K. Astrup

rektor på Huseby skole